Statut - archiwum

Uchwała Rady Pedagogicznej

Uchwała Nr 3/2018/19

Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej nr 7 im. Stanisława Staszica w Tczewie

z dnia 11 września 2018 r.

 

w sprawie wprowadzenia zmian w statucie Szkoły Podstawowej nr 7 im. Stanisława Staszica w Tczewie

 

Na podstawie: art. 82 ust. 2 w związku z art. 80 ust. 2 pkt 1 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59).

 

uchwala się, co następuje:

 

§ 1.

 

W statucie Szkoły Podstawowej nr 7 im. Stanisława Staszica w Tczewie wprowadza się następujące zmiany:

1)      w §3 ust. 1 – 4 otrzymują brzmienie:

„1. Organem prowadzącym szkołę jest Urząd Miasta Tczewa z siedzibą przy Placu Marszałka Piłsudskiego 1, 83-110 Tczew.

2. Nadzór pedagogiczny sprawuje Pomorskie Kuratorium Oświaty w Gdańsku z siedzibą przy ul. Wały Jagiellońskie 24, 80-853 Gdańsk.

3. Czas trwania nauki szkolnej wynosi 8 lat i jest podzielone na dwa etapy edukacyjne:

1)   I etap edukacyjny obejmujący klasy I–III szkoły podstawowej – edukacja wczesnoszkolna;

2)   II etap edukacyjny obejmujący klasy IV–VIII szkoły podstawowej.

4. Świadectwo ukończenia szkoły uprawnia do dalszego kształcenia w szkole ponadpodstawowej.”;

2)      w §10 po ust. 5 dodaje się ust. 6 – 8 w brzmieniu:

„6. Spory między organami szkoły rozwiązywane są wewnątrz szkoły na drodze polubownej poprzez wzajemny udział członków poszczególnych organów i jawną wymianę poglądów.

7. Strona „poszkodowana” w pierwszej kolejności winna się zwrócić do strony „przeciwnej” z prośbą o rozmowę/postępowanie wyjaśniające.

8. Rozwiązanie sporu winno doprowadzić do zadowolenia obu stron.”;

3)      w §14 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji szkoły opracowany przez dyrektora z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania Dyrektor szkoły przekazuje arkusz organizacji szkoły zaopiniowany przez zakładowe organizacje związkowe, w terminie do dnia 21 kwietnia danego roku organowi prowadzącemu szkołę. Opinia zakładowych organizacji związkowych jest wydawana w terminie 10 dni roboczych od dni otrzymania arkusza organizacji szkoły, nie później niż do 19 kwietnia danego roku.”;

4)      w §14 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„3. W arkuszu organizacyjnym szkoły zamieszcza się w szczególności:

1) liczbę nauczycieli ogółem, w tym nauczycieli zajmujących stanowiska kierownicze;

2) imię, nazwisko, stopień awansu zawodowego i kwalifikacje poszczególnych nauczycieli oraz rodzaj prowadzonych przez nich zajęć, w tym liczbę godzin tych zajęć;

3) liczbę nauczycieli, w podziale na stopnie awansu zawodowego;

4) liczbę pracowników administracji i obsługi, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, oraz etatów przeliczeniowych;

5) liczbę pracowników ogółem, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze;

6) liczbę oddziałów poszczególnych klas;

7) liczbę uczniów w poszczególnych oddziałach;

8) dla poszczególnych oddziałów:

a) tygodniowy wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych, w tym godzin zajęć prowadzonych w grupach,

b) tygodniowy wymiar godzin zajęć: religii, etyki, wychowania do życia w rodzinie,

c) tygodniowy wymiar godzin zajęć rewalidacyjnych dla uczniów niepełnosprawnych,

d) wymiar godzin zajęć z zakresu doradztwa zawodowego,

e) wymiar i przeznaczenie godzin, które organ prowadzący szkołę może dodatkowo przyznać w danym roku szkolnym na realizację zajęć edukacyjnych, w szczególności dodatkowych zajęć edukacyjnych, zajęć z języka migowego, lub na zwiększenie liczby godzin wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych,

f) tygodniowy, a w przypadku szkoły dla dorosłych prowadzącej zajęcia w formie zaocznej - semestralny wymiar i przeznaczenie godzin do dyspozycji dyrektora szkoły;

9) ogólną liczbę godzin pracy finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący szkołę, w tym liczbę godzin zajęć edukacyjnych i opiekuńczych, zajęć rewalidacyjnych, zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz innych zajęć wspomagających proces kształcenia, realizowanych w szczególności przez pedagoga, psychologa, logopedę i innych nauczycieli;

10) liczbę uczniów korzystających z opieki świetlicowej, liczbę godzin zajęć świetlicowych oraz liczbę nauczycieli prowadzących zajęcia świetlicowe;

11) liczbę godzin pracy biblioteki szkolnej.”;

5)      w §15 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Oddziałem opiekuje się nauczyciel – wychowawca, którego formy spełniania zadań powinny być dostosowane do wieku uczniów, ich potrzeb oraz warunków środowiskowych szkoły. Spełnianie tych obowiązków i zadań podlega kontroli dyrektora, w ramach sprawowanego przez niego nadzoru pedagogicznego.”;

6)      w §15 ust. 3 pkt 2 i 3 skreśla się;

7)      w §15 ust. 4 pkt 2 i 3 skreśla się;

8)      w §15 ust. 9 skreśla się;

9)      w §22 ust. 4 po pkt 7 dodaje się pkt 8 w brzmieniu:

„8) warsztatów.”;

10)  w §25 po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:

„1a. Nauczyciel ma obowiązek doskonalić się zawodowo, zgodnie z potrzebami szkoły.”;

11)  w §28 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Zasady zatrudniania nauczycieli reguluje ustawa Karta Nauczyciela, a pracowników niepedagogicznych szkoły określają przepisy ustawy o pracownikach samorządowych oraz ustawa Kodeks pracy.”;

12)  w §28 po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:

„2a. Kwalifikacje nauczycieli, a także zasady ich wynagradzania określa minister właściwy do spraw oświaty i wychowania oraz pracodawca, a kwalifikacje i zasady wynagradzania pracowników niepedagogicznych szkoły określają przepisy dotyczące pracowników samorządowych.”;

13)  w §35 po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:

„2a. Telefony komórkowe oraz inne urządzenia elektroniczne podczas pobytu na terenie szkoły powinny być wyłączone.”

14)  w §35 ust. 3 i 4 skreśla się;

15)  w §35 po ust. 4 dodaje się ust. 5 w brzmieniu:

„5. Nauczyciel prowadzący zajęcia może wyrazić zgodę na korzystanie z urządzeń elektronicznych podczas zajęć do celów edukacyjnych.”;

16)  w §40 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Udzielanie uczniowi pomocy w samodzielnym planowaniu własnego rozwoju.”;

17)  w §40 ust. 4 otrzymuje brzmienie:

„4. Dostarczanie rodzicom i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach w nauce, zachowaniu oraz szczególnych uzdolnieniach ucznia.”;

18)  w §49 ust. 15 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

„1) dyrektor szkoły lub nauczyciel wyznaczony przez dyrektora szkoły;”;

19)  w §49 ust. 18 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

„3) nazwę zajęć edukacyjnych, z których był przeprowadzany egzamin klasyfikacyjny;”;

20)  w §49 ust. 19 i 10 otrzymują brzmienie:

„19. Do protokołu dołącza się pisemne prace ucznia i zwięzłą informację o ustnych odpowiedziach, a także informację o wykonanym zadaniu praktycznym. Protokół stanowi załącznik do arkusza ocen ucznia.

20. W przypadku nieklasyfikowania ucznia z zajęć edukacyjnych w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się „nieklasyfikowany” albo „nieklasyfikowana”.”;

21)  w §50 ust. 6 pkt 1 lit. a) otrzymuje brzmienie:

„a) dyrektor szkoły albo nauczyciel wyznaczony przez dyrektora,”;

22)  w §50 ust. 7 otrzymuje brzmienie:

„7. W szczególnie uzasadnionych przypadkach nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne może być zwolniony z udziału w pracy komisji na własną lub innych osób prośbę. Dyrektor szkoły powołuje wtedy w skład komisji innego nauczyciela prowadzącego takie same zajęcia edukacyjne, z tym, że powołanie nauczyciela zatrudnionego w innej szkole następuje w porozumieniu z dyrektorem tej szkoły.”;

23)  w §51 ust. 4 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

„1) dyrektor albo nauczyciel wyznaczony przez dyrektora szkoły;”;

24)  w §51 ust. 6 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

„3) nazwę zajęć edukacyjnych, z których był przeprowadzony egzamin poprawkowy;”;

25)  w §53 po ust. 9 dodaje się ust. 9a w brzmieniu:

„9a. Ocena z religii (etyki) jest ustalana według skali ocen określonej w statucie szkoły.”;

26)  po §58 dodaje się §58a w brzmieniu:

„1. Budynek i teren szkolny objęty jest systemem monitoringu wizyjnego CCTV w celu zapewnienia bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki, zapobiegania zagrożeniom życia, zdrowia i mienia oraz innych działań szkodliwych, wykrywania wykroczeń i przestępstw w wymienionym zakresie z poszanowaniem dóbr osobistych i w oparciu o obowiązujące normy i przepisy prawa powszechnie obowiązującego.

  1. Rozmieszczone kamery zostały zweryfikowane pod kątem poszanowania prywatności i intymności uczniów, nauczycieli i pozostałych pracowników szkoły.
  2. Monitoring nie powinien stanowić środka nadzoru nad jakością wykonywania pracy przez pracowników szkoły.
  3. Monitoring nie obejmuje pomieszczeń, w których odbywają się zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, pomieszczeń, w których uczniom jest udzielana pomoc psychologiczno-pedagogiczna, pomieszczeń przeznaczonych do odpoczynku i rekreacji pracowników, pomieszczeń sanitarnohigienicznych, gabinetu profilaktyki zdrowotnej, szatni i przebieralni, chyba że stosowanie monitoringu w tych pomieszczeniach jest niezbędne ze względu na istniejące zagrożenie dla realizacji celu określonego w ust. 1 i nie naruszy to godności oraz innych dóbr osobistych uczniów, pracowników i innych osób, w szczególności zostaną zastosowane techniki uniemożliwiające rozpoznanie przebywających w tych pomieszczeniach osób.
  4. Nagrania obrazu zawierające dane osobowe uczniów, pracowników i innych osób, których w wyniku tych nagrań można zidentyfikować, szkoła przetwarza wyłącznie do celów, dla których zostały zebrane, i przechowuje przez okres nie dłuższy niż 3 miesiące od dnia nagrania.
  5. Po upływie okresu, o którym mowa w ust. 5, uzyskane w wyniku monitoringu nagrania obrazu zawierające dane osobowe uczniów, pracowników i innych osób, których w wyniku tych nagrań można zidentyfikować, podlegają zniszczeniu, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
  6. Dyrektor szkoły informuje uczniów i pracowników szkoły o wprowadzeniu monitoringu, w sposób przyjęty w danej szkole, nie później niż 14 dni przed uruchomieniem monitoringu.
  7. Dyrektor szkoły przed dopuszczeniem osoby do wykonywania obowiązków służbowych informuje ją na piśmie o stosowaniu monitoringu.
  8. W przypadku wprowadzenia monitoringu dyrektor szkoły oznacza pomieszczenia i teren monitorowany w sposób widoczny i czytelny, za pomocą odpowiednich znaków lub ogłoszeń dźwiękowych, nie później niż dzień przed jego uruchomieniem.
  9. Dyrektor szkoły uzgadnia z organem prowadzącym szkołę odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu ochrony przechowywanych nagrań obrazu oraz danych osobowych uczniów, pracowników i innych osób, których w wyniku tych nagrań można zidentyfikować, uzyskanych w wyniku monitoringu.

27)  w §59 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„3. Statut wchodzi w życie z dniem 12.09.2018 r.”;

28)  w §59 ust. 5 otrzymuje brzmienie:

„5. Statut szkoły został uchwalony na zebraniu Rady Pedagogicznej w dniu 11.09.2018 r.”.

 

 

§ 2.

 

Zobowiązuje się dyrektora do opracowania i opublikowania jednolitego tekstu statutu.

 

§ 3.

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem 12.09.2018 r.

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Dyrekcja
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Jan Kur
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 30 października 2018 14:30
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jan Kur
Ilość wyświetleń: 1145
23 października 2019 14:02 (Jan Kur) - Usunięcie załącznika [uchwaly2019.pdf] z dokumentu. (Dokument opublikowany)
23 października 2019 14:01 (Jan Kur) - Dodanie załącznika [uchwaly2019.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
30 października 2018 14:32 (Jan Kur) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)